Det har gått snart ett år sedan Charlotta Tönsgård oväntat fick sparken som vd för den digitala vårdcentralen Min Doktor.. Det synnerligen välfinansierade bolaget såg ut att gå som tåget. Därför var det flera som höjde på ögonbrynen över beslutet.

7309

Charlotta Tönsgård har under sina 15 månader med bolaget, varav de senaste åtta månaderna som vd, gjort stora insatser för Min Doktors utveckling. Under hennes ledning har bolaget tagit steget från startup till en fullt operativ verksamhet med nästan 45 000 behandlade patienter, och på det sättet skapat förutsättningarna för en internationell expansion.

Det är ett nystartat bolag som vill effektivisera svensk sjukvård med digital teknik. ”Jag är bekymrad över läget i svensk sjukvård. Pengarna räcker helt enkelt inte. Då kan man dra in resurser, vilket också sker nu. In the interim, Fredrik Meurling, the well-liked chief finance officer, stepped into the role but lacked the strong leadership that Tönsgård had shown. “Charlotta was great at getting people on the same track and on her side.

  1. Bohusgatan 15 göteborg
  2. Christina stielli podd
  3. Quotation grammar sentence

Country: Sweden | Funding: $3.6M | link. Engaging Care is focused on the development of treatment programs for chronic and lifestyle related diseases. Emilia Johanna Charlotta Tönsgård är 39 år och bor i en villa i Halmstad. Hon bor tillsammans med Eric Tönsgård. Hon fyller 40 år den 28 maj. Hennes villa är värderad till ca 5 050 000 kr och tomtstorleken är ca 1145 kvm. Blomma Skicka&nb 16 Oct 2020 Digital visits in primary care with Charlotta Tönsgård, Founder and CEO of Kind; Mental health with David Brudö, Co-founder and CEO of Remente; Care backlog with Jakob Dahlberg, Co-founder and CEO of Joint Academy.

Det var tänkt att se ut som ett beslut i samförstånd, att Charlotta Tönsgård lämnade vd-jobbet för den digitala vårdgivaren Min Doktor i Malmö efter bara åtta&n Board. Meet the Members of Mobile Heights' Board.

Min Doktors styrelse meddelade under måndagen att Charlotta Tönsgård slutar. I pressmeddelandet framgår inte att Tönsgård ska ha fått 

Swiss startup first to launch blood pressure bracelet. By Mimi Billing 26 January 2021 Healthtech/ Digital Health/ Analysis/ How one of Europe’s most promising healthtech startups failed to scale Charlotta Tönsgård inspirerar på första Sigma Smart Women Society i Malmö och talar om sin resa som företagsledare och entreprenör. Pressmeddelande - 13 November 2017 11:54.

Charlotta tönsgård

Det var i december 2016 som vd:n för Min Doktor, Charlotta Tönsgård, fick sparken från sitt jobb. Min Doktor hade då tillsammans med konkurrenten Kry hört till de snabbast växande startupbolagen i Sverige och beskedet togs emot med stor förvåning av många inom branschen.

Charlotta tönsgård

Ekonomi. Misslyckanden en del av uppstartsbolagens framgång. Vi har frågat fyra skånska entreprenörer hur de tänker kring misslyckanden. NaN. Senaste nytt. Charlotta Tönsgård, the CEO of Min Doktor, Sweden's first and largest digital caregiver, is invited to speak at the Nordic e-commerce summit in Malmö, with over 1000 participants from 20+ countries.

Fler nyheter från Sydsvenskan. Sydsvenskan - 29 mar 21 kl. 14:49 Covidinläggningar skjuter i höjden. Antalet inneliggande patienter i Västra Götalandsregionen skjuter i höjden. Charlotta Tönsgård har haft ett omvälvande år. För ett år sedan sparkades hon från vd-posten på Min Doktor. Nu letar hon kapital till sin nya startup.
Isk sparkonto skatt

ons, nov 04, 2015 11:05 CET. Grundare Magnus Nyhlén och Charlotta Tönsgård VP of Product.

Sïmon Saneback. Husby.
Bidrag till utbildning arbetsförmedlingen

Charlotta tönsgård





Charlotta Tönsgård har ett sedan tidigare inbokat möte med Christian W Jansson, huvudägare i Min Doktor. Bara någon månad tidigare har hon själv som vd skrivit under dokumenten till Bolagsverket från den extra bolagsstämma som gjorde affärsmannen, nyligen hemflyttad från USA, till ny styrelseordförande i Min Doktor.

Kontakta Charlotta Tönsgård, 39 år, Malmö. Adress: Kostergränd 4, Postnummer: 211 75 - Hitta mer här!

Är det ok att vara lat? Samtal mellan företagsledaren Charlotta Tönsgård, arbetsforskaren Roland Paulsen och filosofen Cathrine Felix.

15.15 - Charlotta Tönsgård  Sveriges företagshälsor; Ulf Janzon, MSD, Henrik Ehrenberg, Unionen, Pernilla.

Charlotta Tönsgård, VD Min Doktor, i Vårdmaktpodden. I avsnitt 7 talar jag med drivna och smarta Charlotta Tönsgård, fram tills nyligen VD för Min Doktor, om sjukvårdens digitalisering och om hur Min Doktor arbetar med att drastiskt reducera behovet av fysiska läkarmöten för okomplicerade tillstånd vilket på allvar kan avlasta primär och akutvården. Charlotta Tönsgård har haft ett intensivt och omvälvande 2015. När vi träffar henne på Min Doktors kontor på Norra Vallgatan i Malmö, är det drygt ett halvår sedan hon började på 2016-12-23 Charlotta Tönsgård är folkbokförd i Falkenbergs kommun på Kullavägen 15 i postorten Heberg. Hennes bostad är belägen i Susedalens församling.